Metsästäjäliitto tarjoaa seurojen käyttöön ilmaisen tulospalvelun, joka auttaa metsästysammuntakilpailujen järjestämisessä. Palvelu sisältää kaikki liiton lajit. Tulokset tulevat näkymään sivuilla reaaliaikaisesti jo kilpailujen käynnissä ollessa. Tulospalvelun tuottaa Karhatsu IT Consulting Oy.

Uusi tulospalvelu auttaa metsästysampumakilpailujen järjestäjiä

26.02.2020 08:10
Tulospalvelun tuottaa Karhatsu IT Consulting Oy. Kuva sopimuksen allekirjoituksesta.

Selainpohjainen palvelu on metsästysammunnan SM-kilpailuiden lisäksi kaikkien Metsästäjäliiton jäsenseurojen ja piirien käytössä ilmaiseksi. Tuloksia saadaan sivuille sitä mukaa kuin seurat ottavat palvelun käyttöönsä. Tulospalvelu löytyy osoitteesta www.hirviurheilu.com, jonne on myös linkki Metsästäjäliiton sivuilta. Uusista lajeista ilmahirven ja ilmaluodikon testaus on jo käynnistynyt, ja palvelu on ensimmäistä kertaa käytössä ilma-aseiden SM-kilpailuissa 18. - 19.4.2020. Kevään aikana Hirviurheilu-sivuille lisätään myös muut metsästysammuntojen lajit, joiden SM-kilpailut järjestetään 23. - 26.7.2020. Pohjoismainen ja eurooppalainen metsästysammunta tulevat palveluun viimeistään ensi vuoden SM-kisoihin mennessä.

Hirvenhiihdoista ja -juoksuista tuttuun tapaan tallennetut tulokset ovat välittömästi kilpailijoiden ja kotikatsomoiden nähtävillä. Palvelu myös vähentää inhimillisten virheiden määrää jättäen tulosten laskennan ohjelmistolle. Hirviurheilu-sivusto helpottaa näin myös kilpailun järjestäjien työtä kilpailun läpiviemisessä ja tulosten syöttämisessä.

Metsästäjäliitto on allekirjoittanut viisivuotisen sopimuksen Karhatsu IT Consulting Oy:n kanssa tulospalveluohjelmasta. Palvelu kattaa valmistuttuaan kaikki Suomen Metsästäjäliiton alaiset ampumalajit. Metsästäjäliiton ampumalajeja on yhteensä 12. Karhatsun rakentama hirviurheilu.com on ollut jo vuosia Metsästäjäliiton hiihto- ja juoksulajeissa käytössä, ja vuonna 2019 palvelun avulla laskettiin lähes 400 kilpailun tulokset.

Jussi Partanen
metsästysampumapäällikkö