Opetus- ja kulttuuriministeriö on myöntänyt yhteensä 115 000 euron yleisavustuksen Metsästäjäliiton nuorisotyölle. Metsästäjäliiton nuorisotyön pohja on liiton alueellisissa piireissä ja siellä tapahtuvassa aktiivisessa toiminnassa.

Metsästäjäliiton nuorisotyölle OKM:n avustus

18.02.2020 15:25
Metsästäjäliiton nuorisotyötä tehdään liikkumalla luonnossa

”Leiri- ja kerhotoiminta ovat Metsästäjäliiton nuorisotyön keskeisimpiä toimintamuotoja. Leireillä ja kerhoissa lapset ja nuoret pääsevät tutustumaan luontoon, metsästykseen, eränkäyntiin ja riistanhoitoon turvallisesti samanhenkisessä seurassa”, muistuttaa Metsästäjäliiton nuorisovastaava Elinä Mäkelä. Metsästäjäliiton piireille voidaan siirtää rahoitusehtojen mukaisesti 32 000 euroa. Osaava jäsenistömme on avainasemassa nuorisotyössä, kun tuotetaan laadukasta toimintaa lapsille ja nuorille.

Metsästys on hyvä harrastus nuorelle

Metsästäjäliiton nuorisotyö on tärkeää, koska sen avulla varmistetaan eräperinteiden ja metsästystaitojen siirtäminen nuoremmille sukupolville, jotta merkittävä harrastusmuoto ja elämäntapa jatkuu Suomessa.

Nyt myönnetyllä avustuksella edistetään nuorisolain tavoitteita ja lähtökohtia luomalla edellytyksiä nuorisoalan järjestössä tapahtuvalle nuorten kansalaistoiminnalle ja harrastamiselle. Nuorisolain tavoitteena on edistää nuorten osallisuutta ja muun muassa tukea nuorten kasvua harrastuksien kautta. Tavoitteen toteuttamisessa lähtökohtina on muun muassa kestävä kehitys, terveet elämäntavat ja ympäristön ja elämän kunnioittaminen. Samalla ehkäisemme myös nuorten syrjäytymistä ja parannamme maaseudun elinvoimaisuutta sekä nuorten alueellista tasa-arvoa.

Elina Mäkelä
Nuorisotyön asiantuntija