Metsästäjäliitto on solminut uuden yhteistyösopimuksen Belectro Oy:n kanssa vuoden 2023 loppuun saakka. Sopimuksen avulla Metsästäjäliittoon kuuluvat metsästysseurat saavat Reviiri-palvelun käyttöönsä muita käyttäjiä edullisempaan hintaan. Reviiri auttaa seuroja metsästysalueiden hallinnassa.

Reviirin käyttö pysyy edullisena Metsästäjäliiton jäsenille

18.05.2020 14:28

Metsästäjäliitto on solminut yli kolmivuotisen yhteistyösopimuksen Belectro Oy:n kanssa. Yritykset ovat tehneet ansiokasta yhteistyötä jo vuodesta 2015. Belectron ja Metsästäjäliiton yhdessä toteuttama metsästysalueiden hallintajärjestelmä Reviiri helpottaa metsästysvuokrasopimusten laatimista ja hallinnointia sekä tarjoaa reaaliaikaisen kartan alueista jäsenten käyttöön. Yhteistyön jatkumisen avulla metsästysseurat saavat palvelun edullisesti, ja Reviiri-palvelun kehittämistä voidaan edelleen jatkaa.

Lisenssimaksu Metsästäjäliiton jäsenseuroille on kuluvana vuonna 59 euroa/vuosi, kun se muille on 139 euroa vuodessa. (Vuodesta 2023 alkaen 99 € / 189 €). ”Sopimuksen avulla Reviiriä käyttävät Metsästäjäliiton jäsenseurat hyötyvät kolmivuotisen sopimuksen ansiosta yli 200 000 euroa. Olemme erittäin iloisia, että Metsästäjäliiton ja Belectron välinen yhteistyö jatkuu”, sanoo Metsästäjäliiton yhteyspäällikkö Jaska Salonen.

Belectron toimitusjohtaja Pekka Hietalahti on tyytyväinen neuvoteltuun sopimukseen. Erityisen ilahtunut hän on siitä, että Metsästäjäliitto panostaa sopimuskaudella tuntuvasti järjestelmän verkkokoulutuksiin. ”Belectron haasteena on ollut tuottaa materiaalia ja koulutuksia reviiristä. Nyt saamme tähän aivan uudenlaisen mahdollisuuden”, hän sanoo.

Reviiri helpottaa metsästysseurojen työtä

Reviirin tehtävänä on auttaa metsästysseurojen toimihenkilöitä pitämään seuran metsästysalueiden vuokrasopimukset tallessa ja hyvässä järjestyksessä. Jos koko vuokrasopimuskanta on Reviirissä, on mahdollista yhdellä silmäyksellä nähdä esimerkiksi lähiaikoina umpeutuvat sopimukset.

Metsästysseuroilla on vastuu tuottaa jäsenilleen ajantasainen tieto seuran käytössä olevista metsästysalueista. Reviirin avulla metsästysaluekartta on helposti kaikkien jäsenten saatavilla ja jäsen näkee seuran alueet reaaliaikaisesti ilmaiseksi verkosta.

Metsästysseura voi merkitä Reviiriin vaikkapa riistanhoitosuunnitelmat, hirvipassit tai muut metsästykseen liittyvät paikat suoraan kartalle. Metsästysalueiden karttaa voidaan hyödyntää myös reaaliaikaisesti B-bark- tai Tracker-sovelluksilla. Tällöin metsällä ollessa on helppo nähdä seuran rajat, passipaikat ja oman koiran liikkumisen samanaikaisesti kartalla. b-bark lisenssejä arvotaan koko kevään ja kesän ajan viikoittain Metsästäjäliiton OmaMetso-palvelussa kävijöiden kesken.

Reviiriin on lähiaikoina tulossa uutena ominaisuutena seuroille mahdollisuus hakea järjestelmän avulla Maanmittauslaitoksen tietokannasta kiinteistön omistajatietoja. Näin seurat pysyvät perillä maanomistuksen vaihtuessa kulloisenkin omistajan perässä. Palvelun hinnat täsmentyvät vielä ennen sen liittämistä osaksi reviiriä.

Lisätietoja:

Metsästäjäliitto, yhteyspäällikkö Jaska Salonen, puh. 040 561 5076, jaska.salonenatmetsastajaliitto.fi

Belectro Oy, toimitusjohtaja Pekka Hietalahti, puh. 040 508 0735, pekka.hietalahtiatbelectro.fi