Huoltajat

Asiakaskortin Huoltajat -välilehdellä näet henkilölle merkityn huoltajan tiedot tai jos henkilölle on merkitty alle 18-vuotiaita huollettavia.

Huoltajan lisääminen alle 18-vuotiaalle henkilölle

Jos alle 18-vuotiaan henkilön huoltajan tai huoltajien tietoja ei vielä ole MetsoRekisterissä, tee lisäys ennen huoltajuuden merkitsemistä. Huoltajan tiedot lisätään normaalisti henkilön lisäämisen kautta.
Mikäli huoltaja ei ole metsästysseuran jäsen, tulee hänen tietonsa lisätä Asiakasryhmään lisäämisen kautta.

Hae alle 18-vuotiaan henkilön tietoja ja siirry asiakaskortin Huoltajat-välilehdelle.
1. Lisätäksesi henkilölle huoltajan, klikkaa
Kuvake-kuvaketta.
2. Hae huoltajaa hänen nimellään ja valitse listalta.
3. Klikkaa lopuksi ”Tallenna”.

Huollettavan lisääminen

Hae huoltajan tietoja ja siirry asiakaskortin Huoltajat-välilehdelle.
1. Lisätäksesi henkilölle huollettavan, klikkaa
Kuvake-kuvaketta.
2. Hae huollettavaa hänen nimellään ja valitse listalta.
3. Klikkaa lopuksi ”Tallenna”.

Huoltajan merkitseminen laskun saajaksi

Mikäli haluat, että alaikäisen jäsenen lasku menee huoltajalle, täytyy sinun käydä merkitsemässä huoltaja jäsenen jäsenyystietoihin maksajaksi.

1. Hae alaikäinen jäsen rekisteristä joko yläpalkin pikahaulla tai valitsemalla jäsen yhdistyksen jäsenluettelosta.
  2. Siirry Jäsenyydet-välilehdelle ja klikkaa kynäkuvaketta muokataksesi jäsenyyttä.
  3. Jäsenyyden muokkaus -sivulla ensimmäisenä kohtana on Maksaja. Klikkaa tätä kenttää ja hae tähän huoltajan nimi. Paina lopuksi Tallenna.

Saat haettua nimen ainoastaan, jos huoltaja on jo lisätty rekisteriin. Mikäli huoltaja ei ole yhdistyksenne jäsen, täytyy huoltaja ensin lisätä yhdistyksen asiakasryhmään.

Katso ohje asiakasryhmistä täältä

Piiri laskuttaa yhdistykseltänne alaikäisistä jäsenistä piirin ja liiton osuudet puoleen hintaan. Laskutus edellyttää, että alaikäisellä jäsenellä on rekisterissä syntymäaika. Pelkkä nuorisojäsenyys jäsenlajina tai huoltajan lisääminen ei riitä varmistamaan vähennettyä osuuksien puolihintaista laskutusta.