Metsästäjäliitolta opas kouluvierailuja tekeville metsästäjille

Metsästäjäliitto toteutti Kysymyksiä ja vastauksia metsästyksestä -opasvihkosen kouluissa vierailevien metsästäjien käyttöön. Materiaalia voivat hyödyntää myös eräkerhojen ja -leirien ohjaajat sekä opettajat, jotka haluavat esitellä metsästystä oppilaille.

Oppaassa käsitellään muun muassa metsästyksen historiaa, riistan elinympäristöjen hoitoa, metsästyksen ympäristövaikutuksia ja kestävän käytön periaatteita. Siinä nostetaan esiin lasten ja nuorten metsästyksestä esittämiä kysymyksiä, ja sen sisältö on suunniteltu yhteistyössä käytännön nuorisotyötä tehneiden metsästäjien, opettajien sekä ympäristöministeriön edustajien kanssa. Opas toteutettiin ympäristöministeriön rahoituksella loppuvuodesta 2015.

Voit käyttää sähköistä versiota tai tilata painetun oppaan ilmaiseksi Metsästäjäliiton keskustoimistolta. Se on tarkoitettu tunnin vetäjän opasvihkoseksi, ei jaettavaksi oppilaille.

Metsästäjäliitolla on myös pykälää käytännönläheisempi Nuorisotoiminnan ABC -opas metsästyksen parissa nuorisotyötä tekeville. Sen avulla rakennat helposti ohjelman eräkerhoon ja -leirille. Sovella sisältöä osaamisesi, olosuhteiden ja ohjattavan ryhmän mukaan.

Lisätietoja:
jussi.partanen@metsastajaliitto.fi