Kuvaa karjalankarhukoira jäsenkorttiin

Kuva: Juha Hellström

Metsästäjäliitto ja St1 järjestävät valokuvauskilpailun liiton jäsenkortin 2016–2019 kuvasta. Kilpailuun saavat osallistua kaikki Metsästäjäliiton jäsenet. Voittajakuva pääsee koristamaan Metsästäjäliiton tulevaa jäsenkorttia. Muita kilpailun tuotoksia julkaistaan Jahdissa.

Karjalankarhukoira on suomalainen pystykorvarotu. Ensimmäistä kertaa karjalainen karhukoira esitettiin Kennelliiton näyttelyssä 1936 ja samana vuonna koirat nimettiin karjalankarhukoiriksi. Vuonna 2016 karjalankarhukoira viettääkin 80-vuotisjuhlaa. Vankkarakenteista koiraa käytetään pääasiassa hirven ja karhun metsästykseen. Luonteeltaan karjalankarhukoirat ovat rohkeita ja peräänantamattomia, mutta nykyisin myös avoimia ja sosiaalisia. Nyt kotikuvaajien toivotaan innostuvan ikuistamaan tämä komea rotu Metsästäjäliiton jäsenille jaettavaan jäsenkorttiin.

Kilpailun säännöt

Kilpailu on avoin jokaiselle Metsästäjäliiton jäsenelle. Kisaan saa osallistua yhdellä tai useammalla itse otetulla kuvalla. Kuva voi olla värillinen tai mustavalkoinen, juuri otettu tai vuosikymmeniä vanha. Voittajakuva on seuraavan jäsenkortin kuva vuosille 2016–2019.

Kilpailuaika on 1.2.–7.3.2016. Lähetä kuva karjalankarhukoirasta sähköpostitse liitetiedostona (esimerkiksi jpg-, png- tai gif- tiedostona) osoitteeseen jahti@metsastajaliitto.fi tai postitse osoitteeseen Suomen Metsästäjäliitto, Jahti-lehti/kuvauskilpailu, PL 91, 11101 Riihimäki. Liitä mukaan omat yhteystietosi, alle 18-vuotiaan kuvaajan ikä sekä vähintään perustiedot koirasta ja tilanteesta: koiran nimi ja sukupuoli sekä missä ja milloin koira on kuvattu.

Mikäli haluat kuvan palautettavan, liitä mukaan postimerkillä ja osoitteella varustettu palautuskuori.

Voittajakuvan valitsee Metsästäjäliiton ja St1:n edustajista koostuva toimikunta. Kuva koristaa kolme vuotta liiton jäsenkorttia. Jos voittajakuvan ottaja on koiranomistaja, hän saa lisäksi palkinnoksi säkillisen Booster Basic -täysravintoa koiralle. Kolme parasta kuvaa palkitaan lisäksi St1:n tuotepalkinnoin.

Kaikkien osallistuneiden kesken arvotaan 200 euron alennuskoodi VIPstore.fi -lemmikkieläintarvikekauppaan. Alle 18-vuotiaiden kuvaajien kesken St1 arpoo tuotepalkinnon.

Kilpailun tulokset julkaistaan Jahti-lehdessä 3/2016, jonka yhteydessä myös uusi jäsenkortti postitetaan. Metsästäjäliitolla on oikeus käyttää kisaan lähetettyjä kuvia maksutta Jahti-lehdessä, muissa julkaisuissaan ja nettisivuillaan.