Pohjois-Karjalan luonnonsuojelualueet

10.01.2020

Metsästäjäliitto on antanut ympäristöministeriölle lausunnon koskien Pohjois-Karjalassa valtion maille perustettavia luonnonsuojelualueita. Näillä alueilla metsästys uhkaa muuttua lähtökohtaisesti kielletyksi.   Metsästäjäliiton mielestä metsästyksen laaja jatkuminen näillä alueilla on perusteltua. Metsästäjäliitto esittää metsästyksen laajempaa mahdollistamista Pohjois-Karjalaan perusteilla olevilla luonnonsuojelualueilla.

Metsästäjäliiton mukaan suurimmalla osalla esityksen kohteena olevia alueita on voitu aiemmin metsästää. Metsästyksen mahdollisimman laaja jatkuminen nyt perustettavilla uusilla luonnonsuojelualueilla on tarpeellista mm. luonnon monimuotoisuuden säilyttämisen ja mahdollisesti vahinkoa tuottavien lajien hallinnan näkökulmasta.

Lue koko lausunto.

Ere Grenfors